Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0160458   Aprenentatge actiu, una nova metodologia
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil
  
   1/7/2024 - 29/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació EDUCA
  
  
  
Tipus activitat   04AE Aprenentatge actiu, una nova metodologia
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   En aquest curs 'alumnat podrà conèixer els principals aspectes relacionats amb l'aprenentatge actiu, les diferents metodologies existents, així com les eines per a treballar a l'aula a partir de l'aprenentatge actiu.

Metodologia. El curs es desenvolupa al Campus d'Educa, en què l'alumne té total flexibilitat de connexió, podent gestionar el seu temps formatiu. Des d'Educa, el curs disposa d'un/a docent especialista en la temàtica, que dinamitzarà, corregirà i farà feedback a l'alumne, personalitzant així la formació. El o la docent del curs, establirà un calendari per treballar cada unitat a l'inici del curs, i així l'alumne podrà autogestionar-se el temps i la seva interactivitat amb el curs I el o la docent.

Temporalització del curs. És un curs totalment online de 30 hores distribuït en de 3 unitats didàctiques repartides en 4 setmanes.

Difusió: Es realitzarà mitjançant la pàgina web de l’associació EDUCA i a través de les xarxes socials pròpies.

Cost de la matrícula: 55€
  
Objectius   • Conèixer l’aprenentatge actiu i la seva rellevància per treballar a l’aula
• Reflexionar sobre la importància de l’aprenentatge actiu
• Conèixer diferents metodologies d’aprenentatge actiu
• Proporcionar eines per a treballar a partir de l’aprenentatge actiu a l’aula
  
Continguts   U1. APRENENTATGE ACTIU
1.1. Introducció. La transformació del sistema educatiu
1.2. Que és l’aprenentatge actiu?
1.3. Constructivisme. Una teoria per l’aprenentatge actiu

U2. COM “ACTIVAR” L’AULA
2.1. Qüestions prèvies
2.2. El paper del/la docent
2.3. Planificació

U3. ÚS DE METODOLOGIES GLOBALITZADORES: METODOLOGIES DE LA PEDAGOGIA ACTIVA
3.1. Aprenentatge cooperatiu
3.2. Aprenentatge basat en problemes (ABP)
3.3. Aprenentatge servei (APS)
3.4. Flipped classroom/FLIP (aula invertida)
3.5. Gamificació
3.6. L’estudi de casos
3.8. Aprenentatge vivencial

4. BIBLIOGRAFIA
  
Formador/a   Jose Pozo Murillo
  
Avaluació   Els criteris per al seguiment i posterior avaluació, es fonamentaran en una actuació activa de l’estudiant en el curs.
Per a superar el curs l’alumne haurà de:
- Accedir als continguts totes les unitats didàctiques.
- Superar les avaluacions continues i l’avaluació final amb la qualificació mínima d’aprovat.
- La realització qualitativa i amb resultat d’apte l’activitat final proposada.
4.1. Criteris d'avaluació del grau de satisfacció i aprofitament de l'alumnat
Al finalitzar el curs, l’alumne haurà d’omplir una enquesta on avaluarà, de l’1 al 4, el seu grau de satisfacció i aprofitament del curs. Els ítems que haurà d’avaluar són els següents:
- El tutor ha facilitat l’aprenentatge?
- El tutor ha dinamitzat correctament el curs?
- La metodologia del curs ha estat adequada?
- La durada del curs ha estat adequada?
- Els continguts del curs han estat adequats?
- Els continguts del curs són aplicables i estan actualitzats?
- Els materials són comprensibles?
- El campus virtual és entenedor i fàcil d’utilitzar?
- L’assistència tècnica ha estat adequada?
- Valoració de la utilitat pràctica del curs al teu lloc de treball.
- El curs t’ha permès ampliar els coneixements per millorar professionalment la teva tasca a l'aula?
- Valoració del grau de satisfacció del curs.
- Propostes de millora i/o observacions del curs.
4.2. Concreció de l'avaluació de l'aprofitament.
El curs s’estructura a través de 3 unitats didàctiques. Cada unitat didàctica consta d'una avaluació tipus test amb preguntes relacionades amb el contingut de la unitat. Al finalitzar les 3 unitats l’alumnat haurà de realitzar i superar un qüestionari final (amb preguntes dels diferents mòduls) i una activitat final que on es podrà avaluar l’assoliment, per part de l’alumnat, dels objectius plantejats.
4.3. Avaluació de l’aprofitament dels participants.
Per a mesurar la consecució dels objectius disposem d’una eina quantitativa, l’alumne haurà de realitzar i superar els qüestionaris de cada mòdul i el final; es donarà per superat el qüestionari si l’alumne respon correctament, com a mínim, el 50% de les preguntes del test. Per un altre costat, utilitzarem una eina quantitativa, l’alumne haurà de presentar i superar un treball pràctic final, aquesta valoració serà d’”APTE” o “NO APTE”, per superar aquesta activitat es valorarà la relació dels continguts teòrics amb el treball pràctic, la capacitat d’anàlisi i sintetització i la presentació i estructuració del treball
  
Requisits de  certificació   Per tal d’obtenir la certificació del curs, l’alumnat haurà de:
- Accedir als continguts de totes les unitats didàctiques.
- Superar les avaluacions continues i l’avaluació final amb la qualificació mínima d’aprovat.
- Realitzar de manera qualitativa i amb el resultat d’apte l’activitat final proposada.
- Realitzar l’enquesta de satisfacció del curs.
  
Persones  destinatàries   Mestres, professors i professionals vinculats a l’àmbit educatiu.
  
E-mail   info@escolaeduca.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 20/09/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).